لوگو سیم و کابل پیام مخصوص هدر شفاف
10 فاکتور مهم در خرید سیم و کابل

10 فاکتور مهم در خرید سیم و کابل

سیم و کابل پیام نظر خود را در مورد 10 عامل مهم به هنگام خرید سیم و کابل بیان می کند:

سیم و کابل برق یکی از عناصر اصلی ساخت و ساز است که نیازمند توجه بیشتر و نهایت دقت در برنامه ریزی و اجرای پروژه برای اطمینان از ایمنی و کارایی سیم کشی است. هنگام خرید سیم و کابل ارزان قیمت باید در نظر داشت که برخی مواقع این ارزانی سیستم سیم کشی شما را به خطر می اندازد. بنابراین قبل از انتخاب، بهترین کیفیت سیم برق برای خانه باید به عوامل مختلفی توجه داشت. علاوه بر بودجه، کیفیت مواد الکتریکی نیز باید در اولویت قرار گیرد. برای تسهیل خرید آنلاین بهترین سیم و کابل، نکاتی را در زیر ذکر کرده ایم:

10 فاکتور مهم در خرید سیم و کابل که نتیجه آن بهترین انتخاب می باشد.

1- بهترین کیفیت سیم برق را برای خانه انتخاب کنید

 همین که قرارداد کاری جدیدی امضا می کنید، زمان خرید اجزای تاسیسات الکتریکی فرا رسیده است. در این زمان، مهم ترین چیز قیمت نیست، بلکه کیفیت مواد است که یک عامل ضروری برای تضمین ایمنی و عملکرد شبکه است. به عنوان مثال، هنگام خرید بهترین سیم و کابل، بررسی کنید که ظرفیت قدرت انتقال، ضخامت و عایق کافی باشد. از خرید کابل های بدون اتصال به علت قیمت خودداری کنید، که اگرچه ارزان تر هستند، اما مس کمتری نسبت به کابل های معمولی دارند و توانایی این هادی ها را به خطر می اندازد. در عمل استفاده از اقلام نامناسب می تواند باعث آسیب و حوادثی مانند اتصال کوتاه، آتش سوزی و آسیب به وسایل برقی شود.

2- کاربرد سیم و کابل

 با توجه به کاربرد وسیع و با سابقه نشانه های شناسایی سیم ها و کابل ها در این کشور بر اساس سیستم استاندارد DIN VED، ضروری است در ابتدا، نشانه های مذکور مطرح و معرفی گردند.

نحوه-نامگذاری-کابل-های-قدرت-بر-اساس-استاندارد-VDE
نحوه-نامگذاری-کابل-های-قدرت-بر-اساس-استاندارد-VDE

از محصولاتی که این نشانه های استاندرد در آنها دیده نمی شود خودداری کنید. آنها نشان می دهند که سازنده نسبت به ایمنی و کیفیت محصولات خود مسئول و متعهد است. با توجه به قیمت، می توانید از لیست قیمت سیم و کابل استفاده کنید.

3- از یک متخصص کمک بگیرید

 قبل از خرید سیم و کابل توسط خودتان، لازم است پروژه ای توسط متخصصین برق کاران مجرب که آموزش و تجربه بیشتری در زمینه برق دارند تهیه و اجرا کنید. این سازمان باید عواملی مانند تعداد و نوع پریزها را با توجه به کاربری مورد نظر از فضا، روشنایی، مصرف انرژی و مسائل ایمنی مانند وسایل حفاظتی و زمینی در نظر بگیرد. با کمک برنامه ریزی، تعیین مقدار و نوع مواد در هنگام خرید سیم بسیار آسان بود.

10 فاکتور مهم در خرید سیم و کابل
متخصص برق برای انتخاب بهتر سیم و کابل

4- به دنبال تامین کنندگان قابل اعتماد سیم و کابل باشید

 انتخاب تامین کننده کابل برق نیز مهم است! باید به دنبال فروشگاهی باشید که مواد را با گواهینامه ارائه می دهد و از توصیه های موجودی و حمل و نقل مواد پیروی می کند و مطمئن می شود که مواد آسیب ندیده است. تامین کننده مناسب همچنین باید بودجه منصفانه و تحویل سریع را با رعایت مهلت های پروژه شما تضمین کند.

5- کیفیت مواد: خرید خوب چقدر مهم است؟

به طور کلی، سیم ها و کابل ها در دو ماده مانند آلومینیوم و مس هستند. بدون شک مس به دلیل رسانایی الکتریکی آن ماده ای است که مورد استفاده قرار می گیرد. مس گرید الکترولیت بهترین ماده رسانا از نظر بودجه و رسانایی بیشتر با مقاومت %100 کم است. آلومینیوم برای ولتاژ فوق العاده بالا که برای مسافت طولانی حمل می شود ترجیح داده می شود. آلومینیوم به وضوح در ساخت کابل های برق استفاده می شود. با انجام یک خرید خوب از مشکلات در آینده جلوگیری خواهید کرد. مشکلاتی مانند: قطع برق، اتصال کوتاه یا آتش سوزی. در مواردی که انرژی عبوری از هادی ها بیشتر از توان آنها باشد.

تشخیص بهترین نوع سیم و کابل شاید برا شما آسان نباشد. درک تفاوت و عملکرد هر یک آسان نیست. همچنین، تنوع کابل و سیم در فروش بسیار زیاد است.

بهترین مواد اولیه برای تولید سیم و کابل
بهترین مواد اولیه برای تولید سیم و کابل

6- دما

دما برای انتخاب سیم و کابل های برق بسیار مهم است. زیرا سطح دمایی محیط و سیم برق، عوامل مؤثری در انتخاب نوع سیم و کابل مناسب برای هر کاربرد هستند.

دمای بالای محیط یا سیم برق می‌تواند باعث آسیب به پوشش سیم و کابل شود و باعث کاهش خدمات انتقال بار و بدتر شدن کیفیت وضوح تصویر و صدا شود. از آنجا که هر نوع سیم و کابل یک حداکثر دمای قابل تحمل دارد، بنابراین باید در طراحی و نصب سیم و کابل ها توجه ویژه ای به دمای محیط و کاربرد داشته باشیم.

از سوی دیگر، در دمای پایین، مقاومت الکتریکی سیم و کابل کاهش می‌یابد و اگر مقدار جریان بیشتر شود، می‌تواند باعث نشتی جریان شود و خطرات ایجاد کند.

بنابراین، در انتخاب سیم و کابل‌های برق، نوع آن‌ها باید با توجه به محدوده دمای قابل تحمل آن‌ها، مقاومت الکتریکی، حداکثر جریان و مقدار بار مناسب برای هر کاربرد انتخاب شود.

7- انعطاف پذیری

مانند سیم جامد، کابل برق انعطاف پذیر و کابل سفت و سخت از مس و پی وی سی ساخته شده اند. آنها معمولاً در تأسیسات مسکونی و صنعتی استفاده می شوند. به همین دلیل، ظرفیت های هدایت انرژی و نشانه های استفاده آن مانند سیم جامد است و فقط در انعطاف پذیری آن متفاوت است. آنها را می توان در دو سطح عایق در بازار یافت که رایج ترین آنها 750 ولت و با لایه های ضخیم تر عایق تا 1000 ولت است. نصب و جابجایی کابل های انعطاف پذیر آسان تر است. به دلیل انعطاف پذیری آنها، آنها در لوله ها می لغزند و هر گونه منحنی لوله کشی لازم را ایجاد می کنند. بنابراین، این ویژگی چکش خواری، همراه با رزوه های ظریف متعدد آن، آنها را برای کاربردهای صنعتی و ماشینی عالی می کند.

8- مواد عایق پلی پروپیلن (PP) برای سیم و کابل

 این کابل ها معمولاً در اتصالات لوازم خانگی مانند یخچال و جاروبرقی و یا حتی در بازار خودرو استفاده می شوند زیرا انعطاف پذیری بالایی دارند. آنها حتی توسط هادی سیم های مسی و کابل های چند هسته ای تشکیل می شوند. اگرچه ساخت آنها شبیه به کابل های انعطاف پذیر است، تفاوت این است که معمولاً دو یا چند کابل آنها را تشکیل می دهند. آنها دارای دو لایه پی وی سی هستند، یکی در داخل دیگری، و ممکن است دو یا چند نوک داخلی برای ایجاد اتصال داشته باشند. بنابراین بسیار مقاوم و ایمن هستند.

9- کابل های موازی

 کابل های موازی برای وسایل کوچک قابل حمل یا اشیاء روشنایی مانند لامپ ها و لامپ ها توصیه می شود. آنها از سیم های مسی ساخته شده اند و بنابراین کابل های برق انعطاف پذیر در نظر گرفته می شوند. همچنین از سیم های لازم مورد نیاز پروژه نیز آگاه باشید. چرا در اندازه سیم یا طول کابل اشتباه نکنید و در رنگ انواع کابل و کابل برق ضروری است.

( کابل موازی، کابلی است که دارای چندین رشته سیم با هسته مشترک و پوشش مشترک است. در این نوع کابل، هر رشته سیم به طور جداگانه به عنوان یک مدار مجزا عمل می‌کند و به همین دلیل این کابل برای انتقال چندین سیگنال به صورت هم‌زمان مناسب است. به طور کلی، کابل‌های موازی در کاربردهایی مانند سیستم‌های صوتی خانگی، تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.)

10- از کجا سیم و کابل آنلاین بخریم؟

 بازار توسط برندهای مختلفی که سیم و کابل تولید می کنند پر شده است، بنابراین مهم است که بدانید کدام برند استانداردهای صنعتی و مسکونی را برآورده می کند. اگر قصد خرید آنلاین بهترین سیم و کابل را دارید، می‌توانید payamcable.ir را ترجیح دهید، که یکی از بهترین مکان‌های آنلاین برای خرید سیم‌های برق با بهترین تخفیف است. قبل از انجام این کار، نکات ذکر شده در بالا را یادداشت کنید، به شما کمک می کند تا از سرمایه گذاری در خرید اشتباه خودداری کنید. اگر از معتبرترین تامین کنندگان کابل برق خرید کنید، می توانید پول زیادی را صرفه جویی کنید و دیگر دچار مشکل نشوید.

لوگو سیم و کابل پیام مخصوص فوتر
این لوگو مخصوص سایت فروشگاهی سیم و کابل پیام می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب:
جستجو کردن